Så kan företag använda e-postmarknadsföring
2020 Nov 04 By joakim 0 comment

E-postmarknadsföring, eller email marketing som det ofta kallas, är ett mycket effektivt sätt för företagare att nå ut till kunder. Det räcker dock inte med att sporadiskt skicka ut några mejl när du känner för det. För att lyckas med e-postmarknadsföring krävs det bra verktyg, snygg design, intressant innehåll och att du skickar ofta. Här kan du läsa mer om hur du som företagare kan öka din försäljning med hjälp av e-postmarknadsföring.

Använd bra verktyg

Först och främst måste du använda ett bra digitalt verktyg som är särskilt ämnat för att skicka e-post till många mottagare. Ungapped erbjuder marknadens bästa verktyg för epostmarknadsföring med snygga mallar, automatiserade listor och utförlig statistik. Med deras verktyg kan du enkelt skapa snygga och 100 % responsiva mejl. Du kan tidsinställa och segmentera dina utskick så att mottagarna får relevant innehåll.

Skicka ofta

Var inte rädd för att skicka e-post ofta till dina existerande och potentiella kunder. För att undvika att utskicken känns spammiga är det dock viktigt att du varierar innehållet och skickar relevant information till mottagaren. Bland annat kan du variera och skickar e-post med erbjudanden, branschinformation och lanseringar av nyheter.

Kommunicera med attraktiv design

Lägg ned tid på att utforma dina mejl ordentligt. Först och främst är det viktigt att ämnesraden är intressant så att mottagaren lockas att öppna mejlet. Ämnesraden kan till och med vara viktigare än själva innehållet och därför bör du noggrant formulera den. Det är såklart även viktigt att själva mejlet är läsligt och snyggt för att läsaren ska klicka sig vidare och genomföra köpet eller önskad handling. Tänk alltid igenom vad du vill att mottagaren ska göra och utforma mejlet därefter. Om du exempelvis vill att mottagaren ska klicka sig vidare till företagets hemsida bör länken framhävas på ett bra sätt.